მთავარი,სიახლეები

„სამოქალაქო განათლების ინსტიტუტმა“ შშმ პირთა კონვენციის ანგარიში წარადგინა

03.06.2016 • 1604
„სამოქალაქო განათლების ინსტიტუტმა“  შშმ პირთა კონვენციის ანგარიში წარადგინა

დღეს 3 ივნისს, „დემოკრატიული ჩართულობის ცენტრში“, ორგანიზაცია „სამოქალაქო განვითარების ინსტიტუტმა“, შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა უფლებების კონვენციის შესრულების ალტერნატიული ანგარიში წარმოადგინა, განათლების ნაწილში.

სამოქალაქო განათლების ინსტიტუტის, განათლების სპეციალისტის თამარ მოსიაშვილის შეფასებით, შშმ პირთა უფლებების კონვენცია საქართველოში 2014 წელს ამოქმედდა. სამოქალაქო განათლების ინსტიტუტმა შეისწავლა ამ კონვენციის 24-ე და 27-ე მუხლები, რომლებიც მხოლოდ და მხოლოდ განათლებას შეეხება.

„შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთა უფლებები საქართველოში, არის აღიარებული და ბევრი პოზიტიური ნაბიჯი გადადგა ქვეყანამ, მაგრამ იკვეთება ნეგატიური ტენდენციებიც, რომელიც საჭიროებს გადაჭრას. კერძოდ, ჩვენს ქვეყანაში ძალიან ძნელია კონკრეტული პირის საჭიროებებზე  ორიენტირებული პროგრამების ამოქმედება.

თუ სკოლაში არის ექვსი  შშმ ბავშვი, ამ სკოლას ჰყავს ორი სპეციალური მასწავლებელი და თითოეული ბავშვის საჭიროებას, სახელმწიფო სერვისი არ ითვალისწინებს. შესაძლებელია ბავშვს სჭირდებოდეს დამხმარე, მაგრამ სკოლას ამის საშუალება არ აქვს.

შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა უფლებების კონვენციის შესრულების ანგარიში, ბათუმში, „დემოკრატიული ჩართულობის ცენტრში“.

შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა უფლებების კონვენციის შესრულების ანგარიში, ბათუმში, „დემოკრატიული ჩართულობის ცენტრში“.

ჩვენი ანგარიშის 70-გვერდიან დოკუმენტში, მოცემულია რამდენიმე რეკომენტაცია. სახელმწიფომ როგორმე უნდა შეძლოს რესურსებზე ორიენტირებული მიდგომიდან გადავიდეს ადამიანის უფლებებზე ორიენტირებულ მიდგომაზე. ანუ, უფრო მეტად მოხდეს  კონკრეტული ბავშვის საჭიროებების გათვალისწინება“-ამბობს თამარ მოსიაშვილი.

მისი თქმით, წინა წლებთან შედარებით დღეს სპეციალური მასწავლებლების რაოდენობა გაზრდილია, თუმცა არასაკმარისი და გამოწვევები კიდევ არსებობს.

„სპეციალურ პროგრამებთან დაკავშირებით განსხვავებული მდგომარეობაა დედაქალაქში, ქალაქებში და სოფლად. თუ თბილისში, ინკლუზიურ საგანმანათლებლო პროგრამებში ჩართული სკოლების რაოდენობა 50 პროცენტზე მეტია, მაღალმთიან რეგიონებში ეს პროცენტი გაცილებით დაბალია“.

თამარ მოსიაშვილის თქმით, კვლევა გაეგზავნება პრემიერ-მინისტრთან არსებულ საბჭოს, სადაც ცხრა სამინისტროს წარმომადგენელია გაერთიანებული, ასევე, საქართველოს სახალხო დამცველს და ანგარიშის წარდგენა მოხდება ვენაშიც.

ორგანიზაციის ინფორმაციით, კვლევა დაფინანსებულია „ღია საზოგადოების ფონდის“  (OSF) მიერ. კვლევის პრეზენტაციას განათლების სფეროს წარმომადგენლები ესწრებოდნენ.

გადაბეჭდვის წესი


ასევე: