წარმატებული ტურისტული სეზონი აჭარაში

აჭარაში ზაფხულის ტურისტული სეზონი წარმატებით მიმდინარეობს. რეგიონში უცხოელი ვიზიტორების განსაკუთრებული სიმრავლე შეინიშნება. ივნისის მონაცემებით ვიზიტორების რაოდენობა გაზრდილია რეგიონში ტურისტულად მიმზიდველ ადგილებშიც. არსებულ მონაცემებზე დაყრდნობით, 2018 წლის ზაფხულის ტურისტული სეზონი გამორჩეული იქნება.

აჭარის ტურიზმისა და კურორტების დეპარტამენტის თავმჯდომარის მოვალეობის შემსრულებელი სულხან ღლონტი.

აჭარის ტურიზმისა და კურორტების დეპარტამენტის თავმჯდომარის მოვალეობის შემსრულებელი სულხან ღლონტი.

რეგიონში ტურისტების მოსაზიდად სარეკლამო აქტივობებს აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტი 16 სამიზნე ქვეყანაში ანხორციელებს, რაც აქტიურ ონლაინ რეკლამას, გარე რეკლამას, საბორტო/სამოგზაურო ჟურნალისტებში სარეკლამო სტატიების განთავსებასა და სატელევიზიო რეკლამას ითვალისწინებს.  წელს, განსაკუთრებით გამორჩეული იყო აჭარის რეკლამირება, რადგან რეგიონის საიმიჯო ვიდეო რგოლები ტრიალებდა საერთაშორისო მედიაკომპანიების ეთერით, რაც აჭარას პოპულარიზაციას  195 ქვეყანაში უწევდა.

„წელიწადნახევრის მანძილზე, აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტმა ძალიან ეფექტური სარეკლამო კამპანია აწარმოა, როგორც ჩვენთვის ტრადიციულ, ასევე ახალ სარეკლამო ბაზრებზე. CNN, BBC, EURONEWS, DEUTSCHE WELE – იმ საერთაშორისო სატელევიზიო პლატფორმების ჩამონათვალია, სადაც ბოლო პერიოდში რამდენიმე ენაზე ხდება ჩვენი ტურისტული პროდუქტების გაცნობა მილიონობით მაღალგადახდისუნარიანი აუდიტორიისთვის. ამას ემატება ასობით პრეს და ინფოტური, რომელიც რეგიონში განხორციელდა ჩვენი უშუალო ორგანიზებითა და ხელშეწყობით. პრესტურების ძირითადი მიზანი არის, სხვადასხვა ქვეყნის მედიის, პოპულარული გადაცემების, ბლოგერების (და სხვა დაინტერესებული სუბიექტების) მოწვევა რეგიონში და მათი თვალით დანახული ჩვენი რეგიონის პოპულარიზაცია მათივე ქვეყნების ადგილობრივი სატელევიზიო თუ სხვა ტიპის მედია საშუალებებით, რომელიც ეფექტურად ხორციელდება დღემდე და მას  ყოველთვის აქვს შედეგი. ინტერნეტ კამპანია 14 ქვეყანაში და Outdoor კამპანია ჩვენი სამიზნე ქვეყნების 32 დიდ ქალაქში. ეს არის არასრული ჩამონათვალი იმ სარეკლამო ღონისძიებებისა, რომელიც ბოლო პერიოდში განხორციელდა ტურიზმის დეპარტამენტის მიერ. კამპანიები სხვადასხვა ინტენსივობით მთელი წლის მანძილზე მიმდინარეობს და მიზნად ისახავს, ჩვენი ქვეყნის, რეგიონისა და ქალაქის, ასევე ჩვენი ტურისტული პროდუქტების ცნობადობის ამაღლებასა და პოპულარიზაციას. სახელმწიფო და ტურიზმის სექტორის  მუშაობის შედეგიც სახეზეა, ორი კვარტლის მაჩვენებლით საერთაშორისო მოგზაურების ვიზიტების 23%-იანი მატება გვაქვს, ბათუმის აეროპორტში კი 46%-იანი ზრდა.  საქართველოს რკინიგზის გადაწყვეტილება, დღეში 5-ჯერ შესრულდეს რეისი თბილისი-ბათუმის მიმართულებით განპირობებულია სწორედ იმით, რომ უპრეცენდენტოდ მაღალია მოთხოვნა ტურისტების მხრიდან ჩამოვიდნენ ბათუმში და მოინახულონ ჩვენი კუთზე.“-  ამბობს აჭარის ტურიზმისა და კურორტების დეპარტამენტის თავმჯდომარის მოვალეობის შემსრულებელი სულხან ღლონტი.

სერვისი

რეგიონში ტურისტული სერვისის გაუმჯობესების მიზნით 2018 წელს წინა წლის მსგავსად მნიშვნელოვანი საგანმანათლებლო ტრენინგები ჩატარდა. წელს, აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტმა ტურიზმის განვითარების სკოლის ფარგლებში 400-მდე ტურისტულ ბიზნესში დასაქმებული კადრი გადაამზადა. მათ შორისაა გიდები ქალაქის ტურის, ქედისა და მაჭახელას ტურისტული მარშრუტების მიმართულებით, ასევე, რეგიონში არსებული 80 განთავსების ობიექტის 300 თანამშრომლები სახანძრო და ტექნიკური უსაფრთხოების კუთხით. წელს, პირველად ინგლისური ენის შემსწავლელი კურსი ჩაუტარდა კურორტ გოდერძზე არსებული ტურისტული ობიექტებისა და საოჯახო-სასტუმრო სახლების წარმომადგენლებს. ასევე მზადდება სპეციალური სასწავლო კურსი, რომელიც იმიტირებული სტუმართმასპინძლობის სცენებით დაიდგა და საკომუნიკაციო ინგლისური ენის შესწავლას გაუადვილებს აჭარის მთაში სასტუმრო სახლის მფლობელებს.  2017-2018 წლებში, აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტის პროექტის, „ტურიზმის განვითარების სკოლა“ ფარგლებში,  აჭარაში ტურიზმის სექტორში დასაქმებული 1000-მდე ადამიანი გადამზადდა.

ტურისტული პროდუქტების განვითარება

ბოლო სამი წელია, აქტიურად მიმდინარეობს მუშაობა მთიანი აჭარის ტურისტული მარშრუტებისა და პროდუქტების განვითარება-პოპულარიზაციისთვის, რათა  ზღვაზე ჩამოსულმა ტურისტებმა მთიან აჭარაშიც იმოგზაურონ. მიმდინარე წელს, აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტის ტურისტული პროდუქტების განვითარების სააგენტო 5 ტურისტული მარშრუტის განვითარებაზე მუშაობს, რომელთა შორის სამი ახალია:

  • ჩირუხი- ხიხანი- გოდერძის წრიული მარშრუტი ( ერთი 3 დღიანი და 2  მოკლე წრიული მარშრუტები)
  • გოდერძის- მწვანე ტბა- შავი ტბა- დანისპარაული წრიული მარშრუტი
  • ხულო- თაგო -სხალთის საფეხმავლო მარშრუტი

აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტის ტურისტული პროდუქტების განვითარების სააგენტო რეგიონში არასაზღვაო ზოლს მიღმა არსებული ტურისტული პროდუქტების განვითარება/პოპულარიზაციის მიმართულებით აქტიურად მუშაობს.  დღემდე მთიან აჭარაში 15-მდე სხვადასხვა თემატიკის ტურისტული მარშრუტის განვითარება მოხდა, რომელთა პოპულარიზაციის მიზნით სააგენტომ ბოლო ორ წელში 700-ზე მეტ გიდსა და ტურისტული სააგენტოს წარმომადგენელს გააცნო მთიანი აჭარა.

სტატისტიკა

აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტისა და კერძო სექტორის მიერ განხორციელებული სარეკლამო აქტივობები დადებითად აისახა ვიზიტორების სტატისტიკაზე. 2018 წლის, ორი კვარტლის მონაცემებით, რეგიონში საერთაშორისო მოგზაურების  808, 437 ვიზიტი განხორციელდა, რაც 23%-ით აღემატება გასული წლის ანალოგიურ პერიოდს. საერთაშორისო მოგზაურების ვიზიტებს განსაკუთრებული ზრდა ფიქსირდება ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტში, სადაც 6 თვეში ვიზიტების 45%-იანი მატებაა.

6 თვის მონაცემებით, ვიზიტორების მატებაა რეგიონში არსებულ ტურისტულად მიმზიდველ ადგილებში.  ბათუმის ბოტანიკური ბაღი (+20%), დელფინარიუმი (+22%), საბაგირო (+16%), მტირალას ეროვნული პარკი (+48%) და გონიო-აფსაროსის ციხე-მუზუემი (+72%) აჭარაში იმ ტურისტულ ადგილებს შორისაა, სადაც სტუმრების რაოდენობა მნიშვნელოვნადაა გაზრდილი.

საბოლოო ჯამში, ყველაფერი ეს არის ჩვენი ეკონომიკისთვის, ადგილობრივი მოსახლეობისთვის, ბიზნეს ჯგუფებისთვის უმნიშვნელოვანესი ფაქტორი. დღეს, უკვე თამამად შეიძლება ითქვას, რომ აჭარისთვის ამ ეტაპზე ტურიზმს ალტერნატივა არ აქვს. არ არსებობს სხვა სფერო, სადაც იმდენი ადამიანია დასაქმებული (პირდაპირ ან ირიბად) რამდენიც ტურიზმში. ფაქტია, რომ ჩვენი ტურისტული პოტენციალი იძლევა აბსოლუტურად ახალ შესაძლებლობებს. გოდერძისა და გომარდულის, ზოგადად მთიანი აჭარის, ასევე დაცული ტერიტორიებისა და ეროვნული პარკების , სპორტული  და სხვა ტიპის ტურიზმის თანმიმდევრული და სწორი განვითარების შემთხვევაში ჩვენი მიზნის განხორციელება – აჭარა ოთხივე სეზონზე იყოს ისეთივე მიმზიდველი ტურისტებისთვის, როგორიც ზაფხულშია სრულიად შესაძლებელია, ეს პროცესი უკვე დაწყებულია, ახლა ყველა მუნიციპალიტეტის მიხედვით თანმიმდევრული განვითარება მხოლოდ დროის და სწორი მენეჯმენტის საკითხია. უკვე მიმდინარეობს მუშაობა 2018-2025 წლების ტურიზმის განვითარების გრძელვადიან სტრატეგიაზე. ეს არის ზუსტად ის სამოქმედო გეგმა, რომელიც სახელმწიფოს ხედვას,  კერძო სექტორისა და ინდუსტრიაში ჩართული მხარეებისთვის პროგნოზირებადს გახდის რაც ყველასთვის ძალიან მნიშვნელოვანია“-  განაცხადა აჭარის ტურიზმისა და კურორტების დეპარტამენტის თავმჯდომარის მოვალეობის შემსრულებელმა სულხან ღლონტმა.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი


ავტორი