ბრიტანელი ექსპერტი: ბათუმში სასტუმროები ზამთარში თითქმის ცარიელია, გააკეთეთ ფესტივალები

ბათუმში „ფესტივალების განვითარების“ საერთაშორისო კონფერენცია ტარდება, რომელიც საქართველოში ბრიტანეთის საბჭოს და აჭარის განათლების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს მიერ არის ორგანიზებული.

კონფერენციის მიზანია უცხო ქვეყნების გამოცდილების გაზიარება ფესტივალების განვითარებაში. კონფერენციის ერთ-ერთი მთავარი მომხსენებელია ფესტივალებისა და საერთაშორისო ივენთების მენეჯმენტის დირექტორი დიდი ბრიტანეთიდან, ნიკ დოდსი.

ექსპერტმა ისაუბრა დიდ ბრიტანეთში არსებული ფესტივალების მნიშვნელობასა და მათ განვითარებაზე. ნაჩვენები იყო ვიდეორგოლები სხვადასხვა ფესტივალის წარმოშობის შესახებ, ასევე წარმატებული ფესტივალების მაგალითები, ინოვაციური მოდელები.

ექსპერტმა ვრცლად ისაუბრა მრავალკომპონენტიანი ფესტივალების განვითარებაზე, ფესტივალების ტურისტულ მნიშვნელობასა და ორგანიზაციულ მხარეებზე. საუბარი იყო იმაზე, როგორ შეიძლება ბათუმი საინტერესო და მიმზიდველი გახდეს ფესტივალებით, ტურისტული თვალსაზრისით.

„ძალიან მნიშვნელოვანია ქალაქის ძირითადი ვიზიტორების გაგება, საიდან შეიძლება ჩამოვიდნენ ისინი. კონკრეტულად მათთვის მორგებული გეგმა უნდა გქონდეთ და ამ კონკრეტულ აუდიტორიაზე უნდა იმუშაოთ.

ბათუმში ძალიან ბევრი სასტუმროა, რომელიც ზამთრის პერიოდში თითქმის ცარიელია. სამაგიეროდ გადატვირთულია ზაფხულში და შეიძლება ადგილებიც კი არ ჰქონდეთ.

ეს პერიოდი შეიძლება გამოიყენოთ იმ კატეგორიის ვიზიტორებისთვის, რომლებსაც უყვართ სასტუმროს კომფორტულ ოთახებში ცხოვრება და ამ ჯგუფზე მორგებული ვიზიტორებისთვის გაკეთდეს ფესტივალები. თუ ახალგაზრდების მოზიდვა გინდათ, მაშინ  შეიძლება კემპინგ ფესტივალი მოაწყოთ. კარგად შეარჩიოთ ადგილები, სადაც ადამიანი 3-4 დღეს გაატარებს. ამაზე უნდა დაფიქრდნენ ფესტივალების ორგანიზატორები“, – ამბობს ნიკ დოდსი.

მისი აზრით, კულტურული ფესტივალების ინვესტირებაზე  მთავრობაც უნდა დაფიქრდეს, რადგან ამ ტიპის ფესტივალებს არ აქვთ მხოლოდ კომერციული დანიშნულება.

ნიკ დოდსი, მომხსენებელი დიდი ბრიტანეთიდან. საერთაშორისო ფესტივალებისა და ივენთების დირექტორი

ბათუმის საავტორო კინოფესტივალის დამფუძნებლის, ზვიად ელიზიანის აზრით, ფესტივალების გამრავალფეროვნებისთვის  მნიშვნელოვანი იქნება ღია ჩვენებების დამატებაც.

„კინოფესტივალის მაგალითზე რომ ვიმსჯელოთ, ქალაქის ინფრასტრუქტურა არ გაძლევს შესაძლებლობას,  უფრო ფართო მასშტაბზე რომ გახვიდე. ცოტაა ისეთი ადგილები, სადაც ღია კინოჩვენებებს მოაწყობ. თუმცა შესაძლებელია, მრავალფეროვნებისთვის დაამატო სანახაობრივი კომპონენტები, თუნდაც ფესტივალის პრომოს სახით. მაგალითად, მსვლელობები ქუჩაში“, – გვეუბნება ის.

ზვიად ელიზიანის თქმით, მნიშვნელოვანია ფესტივალების ორგანიზებაში მრავალმხრივი ჩართულობა:

„საჭიროა არა მარტო სამინისტროების, მერიის ან ტურიზმის დეპარტამენტის ჩართულობა, სტუდენტების მოტივაცია და მათი გააქტიურებაც მნიშვნელოვანია, განსაკუთრებით  სახელოვნებო პროფილის  უნივერსიტეტებიდან“.

ელიზიანის აზრით, აუცილებელია ფესტივალების ანალიზი. მრავალკომპონენტიანი ფესტივალების მიმართულებით კი, ცალკე სტრატეგიაც უნდა არსებობდეს.

ფესტივალების განვითარების კონფერენცია სასტუმრო „რედისონში“ დღის ბოლომდე გაგრძელდება.

ნეტგაზეთის მასალების სხვა გამოცემებში გადაბეჭდვის წესი


ავტორი
ლელა დუმბაძე, ჟურნალისტი. ტელ: [0042] 27 45 12. lelabatumelebi@gmail.com